A ajuns de pe băncile facultăţii la una din cele mai mari agenţii de publicitate din Moldova. După 2 ani dedicaţi PR-ului şi campaniilor Efes, Chişinău, Victoriabank, etc., Tanya Pascovschi (BTL şi Media Manager Profile) ne vorbeşte despre experienţe şi planuri de viitor.
– Cum ai ajuns să lucrezi la Profile la 21 ani?
– Acum 2 ani, la facultate, ne-au cerut să realizăm interviuri cu personalităţi din publicitatea de la noi. Am apelat la Iulian Bercu, directorul agenţiei Profile, iar la final i-am solicitat să fac stagiatura la ei. În cele din urmă, mi-au încredinţat să administrez un proiect. După stagiatură, am decis să rămân, întrucât nu mă alunga nimeni…
– Cine te-a ajutat să te integrezi?
– M-au ajutat toţi colegii. Am fost, la un moment dat, copilul tuturor.- Când ai început să comunici?
– Chiar de la stagiatură. Nu a fost uşor să fac atâtea lucruri deodată, dar timpul a fost cel mai bun medicament. Acum reuşesc să administrez câteva proiecte în acelaşi timp.
– Ce gen de proiecte?
– Selectez promouteri şi supervaizeri, le fac o introducere în sistem, le organizez şi administrez totul. Urmează munca de birou, comunicate de presă, conferinţe de presă, media-planuri pentru ziare, reviste, TV şi radio. Iar după asta mai şi monitorizez apariţiile în presă.
– Eşti licenţiată în jurnalism. Comunicarea e singurul domeniu care te-a tentat?
– Mai e televiziunea. Dacă se va ivi vreo ocazie, o să mă gândesc atunci. Deocamdată sunt aici şi fac ceea ce-mi place.
– Crezi că mergem în direcţia corectă, în ale PR-ului?
– E un început. Chiar şi pentru cei care activează deja. La facultate, multe lucruri ne păreau inutile, dar timpul ne convinge că totul contează. Şi invers, poţi fi un bun teoretician şi să te pomeneşti într-o pădure deasă. În Moldova, în majoritatea companiilor, de PR se ocupă departamentele de marketing. Agenţiile de PR sunt puţine şi ele. Cum spuneam, e un început.
– Ce calităţi trebuie să dezvolte un tânăr specialist în comunicare?
– Răbdare! Şi eu mai lucrez la acest aspect. Există situaţii când trebuie să refaci un proiect de câteva ori, ca să convingi clientul. E o calitate esenţială în relaţia cu clientela. Mai e nivelul de cultură generală. Trebuie să te pricepi la toate, pentru că lucrezi cu clienţi din toate domeniile. Eu acum mă pricep la depozite bancare şi cunosc toate metodele de preparare a berii.
– Aveţi anumite preferinţe când e vorba de proiecte noi?
– Acum ne permitem să refuzăm unele proiecte, dacă nu ne convin anumite aspecte. Au fost şi clienţi la care ne-am permis să renunţăm. Efes, Unite, Victoriabank sunt nume grele cu care lucrăm acum. Eu zic că ne reuşeşte pentru că ne punem în pielea clientului. Sigur că există şi situaţi pe care eşti obligat să le accepţi, uneori fiind nevoit să-i răspunzi afirmativ clientului, chiar dacă nu eşti de acord cu el.- Cum te vezi peste câţiva ani?
– Mă bucur că pot creşte odată cu agenţia Profile. Suntem deja 9 angajaţi, plus persoanele angajate periodic pentru proiecte. Aş vrea să mă rătăcesc prin birouri, să fim o agenţie cu multe departamente.
Lasă un comentariu